Az utolsó óvodai év
Véget ért a szeptember, az első hónap gyermekünk utolsó óvodában töltött tanévéből, már visszaszoktunk a hétköznapokba a nyár után.
Véget ért a szeptember, az első hónap gyermekünk utolsó óvodában töltött tanévéből, már visszaszoktunk a hétköznapokba a nyár után.
A diagnózist megkaptuk, remélhetőleg a vizsgálatot végző szakember hasznos információkkal és tanácsokkal látott el minket, így enged utunkra és továbbra is tartja a kapcsolatot a családdal. Előfordul az is, hogy csak kapunk egy papírt és nekünk kell kitalálni hogyan tovább.
Gyógypedagógusként gyakran találkozom ADHD-vel élő gyerekekkel. Ők azok, akik mindig mozgásban vannak, jobbnál jobb ötletekkel állnak elő, folyton mesélnek valamit és mindenáron érvényesítik az akaratukat.
A tanulási nehézségek hátterében nagyon gyakran idegrendszeri éretlenség, alulszervezettség áll. Az idegrendszer fejlődése összefüggésben van a mozgásfejlődéssel, ezt használják ki a különböző mozgásterápiák. Az alábbiakban összefoglalom a legnépszerűbb módszereket.
Minden mozgásforma más és más idegrendszeri pályára, agyi területre van hatással. Ezért nagyon fontos, hogy csecsemőkortól kezdve megfelelő sorrendben menjen végig a mozgásfejlődés. Jelentősége van a szabályos kivitelezésnek és az időnek az alapos begyakorláshoz.
A gyerekek, ahhoz hogy megfelelően tudjanak fejlődni, az alapvető fizikai és lelki-érzelmi szükségleteken túl, rengeteg szabad játékot és mozgást igényelnek. Ha hagyjuk, maguktól is kiváló elfoglaltságokat találnak ki, nem kell feltétlenül irányítani őket. Sőt általában a legjobb ötletek tőlük származnak.
Gyakran hallhatjuk és tapasztalhatjuk hogy manapság sokkal több a különböző problémákkal küzdő gyerek. Szinte mindenkinek akad a szűk ismeretségi körében olyan család, akik valamilyen okból fejlesztésekre járnak a gyerekükkel, vagy teljesen tanácstalanul keresik a kiutat a nehézségekből. Nincs olyan osztály, ahol nem találunk egy-két nehezebben...